Аналіз ротоби МО суспільно-гуманітарних дисциплін за 2014-2015 н.р.

Аналіз ротоби МО суспільно-гуманітарних  дисциплін за 2014-2015 н.р.

У 2014-2015 навчальному році  ШМО вчителів суспільно-гуманітарних дисциплін працювало над реалізацією завдань законів України  «Про освіту», «Про загальну середню освіту», , Концепції профільного навчання,  Національної доктрині розвитку освіти у ХХІ столітті по формуванню і розвитку соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям  національної самосвідомості, підготовкою до професійного самовизначення.
     Сьогодні ми, вчителі суспільно-гуманітарного напрямку нашої школі, створюємо нову школу, де учень повноцінно живе, проектує своє майбутнє, свій шлях, враховуючи власні можливості, ставлячи перед собою завдання самовдосконалення, самовиховання, самоосвіти. При цьому особливо значення набуває креативність особистості, її здатність до творчого нестандандартного мислення, вміння ефективно вирішувати складні проблеми власної життєдіяльності.
     Формуючи такі якості учнів, члени нашого МО прагнуть до творчого вирішення проблем через використання сучасних інноваційних технологій для досягнення визначеної мети.
     Креативність – передумова для будь-якої творчої діяльності як вчителя так і учня. Ми прагнемо розвивати та педагогічно скориговувати творчі можливості школярів, створюємо сприятливі умови для самореалізації, прагнемо до отримання творчого продукту інтелектуальної діяльності і самостійного створення нового.
     Проте сьогодні, як і в усі часи актуальною є проблема зацікавлення учня. Саме цікавість,  інтерес є невід’ємною складовою розвиваючого навчання, а часто й високої успішності учня. Не кожен учитель  готовий до нових вимог, які висуваються до його професії сьогоденням. Для цього вчителю необхідно перш за все оволодіти прийомами педагогічної техніки, мати неабиякиї творчий потенціал і конструювати свої, індивідуальні прийоми. Якщо вчитель – творча особистість, яка любить свою професію і любить дитину, визнає і шанує в ній особистість, то завдання такого рівня для нього є  посильним.
У нас є творче кредо, яким ми керуємось:
Посередній учитель розповідає…
Хороший учитель пояснює…
Кращий учитель демонструє…
Творчий учитель надихає…
   
.
     Одним із шляхів удосконалення змісту форм,  методів і засобів навчання є інтенсифікація, що передбачає по-новому структурний зміст запровадження сучасних інформаційних технологій, які зумовлюють формування пізнавальних інтересів, глибше сприйняття й розуміння теоретичного  матеріалу. Традиційні методи навчання замінюються інноваційними, що передбачають зміну акцентів у навчальній діяльності, спрямованій на інтелектуальний розвиток учнів за рахунок зменшення частки репродуктивної діяльності. Підхід, у якому акцент перенесено на самостійну активну діяльність учнів, можна назвати «навчанням, у центрі якого перебуває учень». В основу такого навчального процесу закладено співробітництво і продуктивне спікування учнів, спрямоване на спільне розв’язання проблем, формування здібностей виділяти важливе, ставити цілі, планувати діяльність, розподіляти функції, відповідати, критично міркувати, досягати значимих результатів.
    Результатом навчання стає вже не засвоєння знань, вмінь і навичок, а формування основних компетентностей, які забезпечують успіх практичної діяльності. Важливаю ознакою проектного підходу є гуманізм, увага та повага до особистості учня, позитивний запал, спрямований не лише на навчання, а й на розвиток особисті учня.
    Нові підходи до організації уроку створюють сприятливі умови для  формування особистості, для розвитку творчості не тільки учня, а й вчителя. Необхідно шукати такі форми проведення уроку, які захопили, принесли радість і задоволення, активізували дізнавальну діяльність.
    Учителі на кожному уроці намагаються вводити елементи сучасного уроку: аналіз, дослідження, пошук, практичні вправи, спрямовані на розвиток креативності школяра. Учителі-словесники застосовують групову роботу для перевірки домашніх завдань. Практикуються; «мозковий штурм», «Мікрофон», «незакінчене речення». Порт фоліо спонукає учнів проявляти уяву та творчість.
     Були проведені різноманітні позакласні заходи,предметні тижні. На уроках української літератури педагоги привчають учнів творчо мислити, розвивають творчі здібності, використовують аудіовізуальні способи навчання, майстерно застосовують різні форми роботи з учнями: індивідуальні способи навчання, майстерно застосовують різні форми роботи з учнями: індивідуальні, групи, комбіновані та ін. учні працюють, використовуючи довідники, словники. Результати дослідження підсумовуються, учні самостійно готують тести. Творче мислення – це пізнання чогось нового, воно є складовою частиною людського інтелекту.
      Вся вищезазначена робота дала певні результати. Зокрема, зріс творчий рівень учнівських робіт що відбилося у використанні оригінальних і нестандартних прийомів побудови усних і письмових висловлювань. Зріс показник якості знань. Збільшилась кількість, які бажання взяти участь у різноманітних творчих конкурсів»Соняшник»,»Гіліантус» ,»Лелека».
      Працюючи над активізацією пізнавальної діяльності учнів на уроках суспільно-гуманітарного циклу вчитель повинен добирати ті технології, де виступатиме помічником і порадником, старшим товаришем. Він повинен забезпечувати організацію пошуково-дослідникої діяльності і працювати спільно з учнями. Педагог вестиме учнів шляхом відкриття, залучатиме до процесу самопізнання, самовдосконалення.
     Протягом 2014-2015н.р. вчителі гуманітарного циклу працювали за планом, який передбачав підвищення професійного рівня вчителів гуманітарного циклу, які згідно з новою стратегією розвитку особистості головною  метою освітньої галузі створили умови для становлення людини, здатної гідно існувати в реаліях світу XXст. «громадянина і патріота України»
    Вчителі провели ряд відкритих уроків по тих проблемах, над якими працювали: інноваційні технології, інтерактивні методи навчання, виховання інтересу до знань , розвиток зв’язного мовлення, проектне навчання , використання ІКТ та інші, по питаннях, які розглядалися на засіданнях педагогічних рад і методичних декад.
    На засіданнях методичних об’єднань ,а  їх проведено було 5 засідань, відбулося вивчення нових нормативних документів, змін до програм, ознайомлення з листом Міністерства освіти і науки України про особливості проведення державної підсумкової атестації  та ЗНО в 2014 – 2015 н. р. , проведення підсумкових контрольних робіт з предметів гуманітарного циклу, підготовка учнів до ЗНО. Належну увагу на засідання методичних об’єднань надавили вивченню передового педагогічного досвіду, матеріали про який розміщено в журналах « Історія в школах України», « Історія та правознавство», «Педагогічна майстерня». Серед педагогічного колективу пропагували педагогічний досвід  Байбуз. Л. С. по проблемі « Активні методи навчання» , Свиридченко Т.М. « Розвиток комунікативних компетентностей учнів», Крячун Т.І. «Використання засобів ІКТ для підвищення ефективності уроку історії». Використання елементів народознавства на уроках літератури та мови». Сучасна форма презентацій педагогічного досвіду – це створення порт фоліо, в якому педагог відображає усі свої професійні досягнення, володіння методикою і сучасними технологіями – це питання теж обговорювалося. Заслуховувався творчий звіт Крячуна О. В.  вчителя української мови та літератури та Свистун Н . О. за період чергової атестацїі.      Протягом 2014– 2015р. вчителі  гуманітарного циклу працювали за планом, який передбачав підвищення  професійного рівня вчителів гуманітарного циклу, які згідно з новою стратегією розвитку особистості , головною метою вважають засобом освітньої галузі створити умови для становлення людини, здатної гідно існувати в реаліях світу ХХ ст. Вчителі провели ряд відкритих уроків по тих проблемах, над якими працювали : інноваційні технології, інтерактивн і методи навчання,  виховання інтересу до знань ,розвиток зв’язного мовлення, проектне навчання та інші ,по питаннях, які розглядалися на засіданнях педагогічних рад  і методичних декад.
              На засіданнях методичних об’єднань відбулося вивчення нових нормативних документів, змін до програм, ознайомлення з листом Міністерства освіти і науки України  про особливості проведення державної підсумкової атестації в 2014 – 2015 н. р. , проведення підсумкових контрольних робіт з предметів гуманітарного циклу, підготовка учнів до ЗНО. Належну увагу на засідання методичних об’єднань  надавали вивченню  передового педагогічного досвіду ,матеріали про який розміщено в журналах « Історія в школах України», « Історія та правознавство», « Зарубіжна література в школах України», «Педагогічна майстерня» .Серед педагогічного колективу пропагували педагогічний досвід Байбуз Л.С. по проблемі « Активні методи навчання» ,Свиридченко Т.М. « Розвиток комунікативних  компетентностей  учнів », Крячун Ті. «Використання засобів ІКТ для підвищення ефективності  уроку історії». Крячуна О.В. «Використання елементів народознавства на уроках літератури та мови». Сучасна форма презентацій педагогічного досвіду – цестворення портфоліо, в якому педагог відображує усі свої професійні досягнення, володіння методичною і сучасними технологіями – це питання теж обговорювалося. Заслуховувався творчий звіт Свиридченко  Т. М.-учителя української мови та літератури за період чергової атестації.
              Засідання методичного об»єднання сприяло професійному зростанню майстерності вчителів через формування компетентностей :інформаційної , психолого-педагогічної, соціальної, інтелектуальної і методичної.Учитель повинен бути здатний до саморозвитку, творчості, самоосвіти, аналізу результативності педагогічної діяльност, виявленню принциповості і гнучко стімислення.
             На  чергових засіданнях методичних об’єднань розглядалися питання позакласної роботи, проведення місячника правового виховання , тижнів наук, роботи краєзнавчого музею; самоосвіти вчителів гуманітарного циклу.
Обов’язковими питання в роботі і на засіданнях методичних об’єднань були питання підготовки і проведення шкільних і районних олімпіад, робота з обдарованими учнями на уроках і в поза урочний час, участь учнів у роботі ШАН. На засіданні районних шкільних наукових товариств була представлена   дослідницька робота  «Історія родини в історії України».»,керівником, якої була вчитель історії та правознавства  Крячун  Т.І.                                                                                                                                   
            Успішно пройшли чергову атестацію Свистун Н. О. ,Крячун О. В.  і підтвердили кваліфікаційні категорії.  Творчою у минулому навчальному році булла педагогічна діяльність вчителя української мови і літератури Байбуз Л. С., про це свідчить її перемога у районному конкурсі  «Учитель року» з української мови.

   Засідання методичного об’єднання сприяли професійному зростанню майстерності вчителів . На чергових засіданнях методичних об’єднань розглядалися питання позакласної роботи, проведення місячника правового виховання, тижнів наук, роботи краєзнавчого музею; самоосвіти вчителів гуманітарного циклу.
     Обовязковими питання в роботі і на засіданнях методичних обєднань були питання підготовки і проведення шкільних і районних олімпіад, робота з обдарованими учнями на уроках і в позаурочний час, участь учнів у роботі ШАН. На засідання районних шкільних наукових товариств була представлена дослідницька робота «Історія родини в історії України», керівником якої була вчитель історії та правознавства Крячун Т.І . Заслуховувалось питання роботи музею, який відіграє значну роль у виховному процесі.    
    Протягом навчального року вчителі методичного обєднання брали активну участь у районних методичних обєднаннях.

Однак у роботі МО є і недоліки:
·        Потребує покращення напрямок роботи щодо  організації та, впровадження передового педагогічного досвіду,
·         друкування вчителів у фахових журналах та газетах.
·         робота вчителів з обдарованими та здібними учнями.;
·         недостатній  рівень  навичок  самоаналізу  вчителів  та  самоконтролю  учнів.
  • Залучення учнів до науково - дослідницької  роботи в МАН. Участі в районних , обласних конкурсах  та олімпіадах.

·         Частково впроваджували вчителі передовий досвід із проблеми інтерактивного навчання.

     У 2015-2016н.р. учителі МО суспільно- гуманітарних дисциплін буде працювати над  новою проблемою школи  «Освітні стратегії соціалізації особистості  громадянського суспільства   «  .Виходячи з цього, МО ставить такі завдання на 2015 – 2016навчальний рік:
Цілеспрямована робота педагогів над втіленням в життя нової проблеми школи:
*    Формування соціальної компетентності особистості в контексті виконання навчальних програм та державних освітніх стандартів.
*    Компонувати  урок таким чином, щоб у ньому знайшлося місце для формування предметних компетентностей та опанування навичками та вміннями за виділений час.
*    Організовувати урок із дотриманням його обов’язкових складових та по етапності.
*    Застосовувати оптимальну систему методів, форм і прийомів роботи на уроці із врахуванням практичних видів діяльності.
*    Враховувати у навчальному процесі вікові особливості, індивідуальність та обдарованість кожного учня та створювати для них сприятливе навчальне середовище.
*    Обов’язково оцінювати учнів на уроці та перевіряти досягнення ними очікуваних результатів.
*    Забезпечення високого методичного рівня проведення всіх видів занять.
*    Виявлення, узагальнення й поширення позитивного педагогічного досвіду творчо працюючих учителів.
*    Формування в учнів високих духовно-моральних якостей на уроках гуманітарних дисциплін.
*    Удосконалення роботи вчителів гуманітарного циклу на основі особистісно-орієнтованого навчання з різними категоріями учнів.
*    Проведення шкільних олімпіад з базових дисциплін.
*    Підвищення професійної кваліфікації вчителів МО.
*    Співпраця з методичними службами району і області.
*    Організація взаємо відвідувань уроків членів МО.
*    Проведення предметних тижних через:

§  виховання соціальної зрілості учня як визначального фактора життєвого успіху людини;
§  формування активної життєвої позиції особистості як важливої умови громадянської зрілості;
§  розвиток життєтворчих навичок як основи життєвої компетентності людини.
*    Вивчення критерій оцінки соціальних якостей учнів.
*    Активізувати позакласну роботу з навчальних предметів, розвиваючи при цьому творчі здібності учнів.
*    Продовжувати роботу по формуванню методики з підготовки учнів до ДПА та ЗНО.









Немає коментарів:

Дописати коментар